Marketingowy internetowy jak to działa: Optymalizacja strony na zagranicznej domenie
Spis treści
Optymalizacja pod kątem SEO to zadanie dla każdego przedsiębiorcy, który prowadzi działalność w sieci internetowej. Na Search Engine Optimization składa się szereg czynności mających za zadanie poprawienie ekspozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Możesz zastanawiać się, czy pozycjonowanie międzynarodowe różni się od lokalnego i głowić się nad pytaniem – marketing internetowy jak to działa? W obliczu zagranicznych konkurentów, musisz popracować nad dotarciem do swojego targetu.
W artykule przedstawiliśmy elementy, których nie możesz pominąć przy pozycjonowaniu strony pod kątem SEO.
Twoje marketingowe “must have”
Pierwszym krokiem jest podjęcie decyzji, czy tworzymy stronę od nowa, czy też tłumaczymy już istniejącą. Wykonaj analizę rynku zagranicznego kraju i oceń potrzeby kulturowe społeczeństwa. Pamiętaj, że SEO jest długotrwałym procesem, który wymaga nadążania za kolejnymi aktualizacjami algorytmów. Warto więc ułatwić sobie to zadanie na innych polach.
Domena
Musisz zdać sobie sprawę z wartości, jaką niesie za sobą zagraniczna domena. Wpływa ona pozytywnie na Twój wizerunek i buduje zaufanie wśród zagranicznych klientów. Dodatkowo jest to szczególnie istotne pod kątem geolokalizacji, algorytmy będą więc lepiej dopasowywać wyniki do zapytań pod kątem Twoich treści.
Hosting
Warto rozważyć hosting kraju, w którym zdecydowałeś się poszerzyć swoją działalność, ponieważ poprawi on funkcjonowanie witryny. Należy zadbać o ilość miejsca na dysku, aby nie miały miejsca zastoje w dostępie do strony. Mogą one obniżyć naszą pozycję rankingową.
Język
Znajomość języka obcego to absolutna podstawa, jeśli chcesz prowadzić biznes poza Polską. Nie ma w tym przypadku miejsca na kalki językowe, wstawki z języka angielskiego czy, co gorsza, błędy w treściach. Pokaż, że interesuje Cię kultura, do której sięgasz!
Pozycjonowanie – czyli jak działa marketing?
Teraz możesz zacząć praktyczne działania optymalizacyjne , to pozwoli Ci jednocześnie na odnalezienie odpowiedzi na pytanie – marketing internetowy jak to działa. Każde z tych poniższych czynności wpływa na czynniki rankingowe podczas oceny dokonywanej przez roboty, warto więc pamiętać o kilku krokach.
Krok 1: Wykonaj analizę rynkową pod kątem konkurencji.
Krok 2: Poznaj potrzeby grupy odbiorców, aby wiedzieć, jak sprofilować swoje kanały komunikacyjne oraz techniczne SEO.
Krok 3: Stwórz przyjazny adres URL dla zagranicznego odbiorcy.
Krok 4: Opracuj bazę słów kluczowych, najlepiej fraz typu long tail.
Krok 5: Twórz oryginalne, merytoryczne treści.
Krok 6: Zoptymalizuj meta tagi.
Krok 7: Uwzględnij multimedia o wysokiej jakości.
Krok 8: Wykorzystaj moc mediów społecznościowych.
Krok 9: Zadbaj o link building SEO i SEM.
Krok 10: Pamiętaj o dostosowaniu się do urządzeń mobilnych.
Wchodząc na rynek zagraniczny musisz być świadomy tego, że pozycjonowanie nie należy do najprostszych działań. Marketing internetowy jak to działa? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi – musisz przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość, powierzyć optymalizację pod kątem SEO zespołowi ekspertów i…czekać na pierwsze rezultaty.