Pozycjonowanie w sieci – bardzo ważny element budowanie strategii marketingowej firmy
Z roku na rok konkurencja na rynku internetowym zdecydowanie się powiększa. Kolejni przedsiębiorcy budują swoje marki, stają się coraz bardziej rozpoznawalni dla konsumentów, budują zaufanie klientów. Dlatego też działając w sieci, prowadząc swój biznes – na przykład sklep internetowy nie można zapomnieć o jednym z najważniejszych czynników, czyli marketingu w Internecie. To właśnie dzięki temu marki budują swoją silną pozycję na tle konkurencji, ponieważ zwiększają swoją widoczność i pozwalają dotrzeć zupełnie nowym użytkownikom do ich asortymentu. Patrząc na kilka porównywalnych firm, sprzedających dokładnie te same produkty po konkurencyjnych cenach jedne z nich odnoszą sukcesy, generują wzrost i coraz większy ruch na stronie, a inne nie. Jedni bowiem stawiają na marketing i pozycjonowanie stron www w przestrzeni internetowej, a inni liczą na to, że sam sklep istniejący w sieci się obroni. Jeszcze kilka lat temu, gdy konkurencja była zdecydowanie mniejsza, a zakupy online nie były aż tak popularne, tego rodzaju praktyka miałaby szansę przetrwać. Natomiast dzisiaj rynek się specjalizuje, a marki, które radzą sobie na nim najlepiej zgarniają największą część konsumentów. Bardzo częstym narzędziem zwiększania ruchu na stronie jest pozycjonowanie stron www. To właśnie dzięki temu potencjalny konsument chcący zrobić zakupy w sieci jest w stanie trafić do nas. Zazwyczaj po wpisaniu kilku podstawowych fraz kluczowych w wyszukiwarkę, użytkownik odwiedza kilka stron, które ukazały się najwyżej w wynikach wyszukiwania. Skłania więc to do refleksji, że jeśli chcemy, by nasz sklep był jak najczęściej odwiedzany, to powinniśmy postawić na pozycjonowanie właśnie, by znaleźć się jak najwyżej. Dzięki temu zwiększa się prawdopodobieństwo, że to właśnie u nas zostaną dokonane zakupy. Przekłada się to także na wymierne korzyści na gruncie finansowym.